Cicle de taller d’economia a 4t d’ESO

El 10 de gener del 2019, els alumnes de 4t que cursen ECONOMIA, optativa específica, han rebut la formació sobre la “Inversió intel·ligent”, tercer taller dels sis que tenim programats aquest curs. Recordem que aquests tallers els porten a terme voluntaris que formen part de l’EFEC (Educació Financera a les Escoles Catalanes) sobre d’Educació Financera per la vida.

Fins i tot, abans de començar la vida laboral molts adolescents tenen capacitat d’estalvi (pagues, regals, treballs eventuals, etc.), el qual s’incrementa quan comencen a treballar (més encara si segueixen vivint amb els seus pares). Per això és molt important que des de joves vegin la diferència entre estalviar i invertir i les diferents alternatives que hi ha al mercat. El taller “Inversió intel·ligent” té com a objectiu introduir a l’alumne en el món dels actius d’inversió perquè pugui prendre millors decisions en el futur.

El taller “Inversió intel·ligent” ha inclòs:

• Diferenciació entre estalvi i inversió.

• Exemples de reinversió de beneficis i de l’interès compost.

• Descripció del risc i el perfil de risc.

• Descripció dels dipòsits, bons i accions a través d’un exemple de

finançament per a un projecte empresarial.

• Breu descripció del concepte de diversificació de risc.

• Exemples de varis tipus de Finances Socialment Responsables.

El taller “inversió intel·ligent” ha girat entorn de les diferents fonts de finançament

d’un projecte empresarial d’energies renovables.