6è i darrer taller d’economia a 4t d’ESO (optativa): “(In) format per decidir”

El dijous 11 d’abril l’EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya) va oferir la sisena xerrada d’Economia als alumnes de 4t d’ESO, en aquesta ocasió amb el títol “Informat per decidir”. Algunes decisions financeres que es prenen per inèrcia poden ser errònies i es deuen moltes vegades a imitació, pressió de grup o simplement manca d’informació. Per tant, informant-se adequadament es poden evitar moltes errades. Recordem que un dels drets bàsics dels consumidors és el dret a la informació.

L’alumnat de 4t d’ESO, que cursa l’optativa específica d’Economia, ha rebut aquest curs per part de la Fundació privada Institut d’Estudis Financers (EFEC) diversos tallers impartits per experts: Administrant els teus diners, Endeutar-se? Amb seny!, Inversió Intel·ligent, Els impostos i tu, Finances per a la vida i (In) format per decidir. Esperem que els hagi estat profitós i puguin aplicar tots els coneixements adquirits ara i en un futur. L’experiència ha estat interessant per molts motius: qui fa els tallers és un professional de la banca amb altres maneres d’entendre les finances; les experiències i exemples són reals i parteixen de la vida quotidiana; els alumnes es poden veure reflectits en alguna de les moltes situacions que expliquen.

El projecte EFEC, Educació Financera a les Escoles de Catalunya, neix l’any 2012 amb la voluntat de donar a conèixer a diversos col·lectius i a diferents nivells temes relacionats amb les finances.  L’objectiu és oferir a les escoles públiques, concertades i privades de Catalunya la possibilitat d’impartir educació financera bàsica als alumnes de 4t d’ESO (últim curs d’Educació Secundària Obligatòria). A EFEC els tallers són impartits per treballadors voluntaris vinculats a entitats financeres (professionals en exercici o jubilats) i professionals vinculats a associacions del sector econòmic financer. Des de la nostra escola els agraïm a tots ells la seva tasca filantròpica i didàctica!