CICLE DE TALLERS D’ECONOMIA A 4t d’ESO

El passat 7 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa específica d’ECONOMIA van rebre una xerrada formativa amb el títol “Administrant els teus diners: gestió del pressupost personal i el fons d’emergència”, primer taller dels set que tenim programats per aquest curs. Recordem que aquests tallers els porten a terme voluntaris experts que formen part de l’EFEC(Educació Financera a les Escoles Catalanes).

L’ús dels diners afecta a totes les persones i comença a tenir molta importància des de l’adolescència, de manera que l’habilitat per gestionar els diners responsablement és molt important des que s’està finalitzant l’ensenyament escolar. Les pagues dels pares, regals, petits treballs … Han de ser suficients per cobrir les despeses. Aquesta sessió ha intentat cobrir els principis bàsics per fer pressupostos, incloent-hi les formes sobre com planificar, vigilar i controlar la despesa personal. El taller, per tant, ha introduït l’alumne a les finances personals del dia a dia. Ha estat una experiència molt profitosa.