Educació infantil

Protagonista del seu aprenentatge

Els nens i nenes d’aquesta etapa aprenen a ser creatius, a tenir curiositat,   a descobrir, a experimentar, a entendre el món que els envolta, a progressar en el moviment i domini del seu cos, a créixer en autonomia i autoestima,   a establir vincles i relacions, a comunicar-se.

A la nostra escola potenciem l’acollida dels nostres alumnes i el seu acompanyament, fent que trobin un clima de seguretat, estabilitat afectiva, en definitiva un ambient familiar.

La metodologia utilitzada es fonamenta en el treball de les capacitats potenciant l’aprenentatge constructiu i col·laboratiu on es promou la reflexió. L’alumne és el protagonista del seu aprenentatge.

TREBALL PER PROJECTES

El treball per projectes té en compte la participació de tots els nens a partir de la formulació d’hipòtesis, reptes i preguntes per desenvolupar una construcció conjunta del coneixement.

PROJECTE LECTOR

Convertim l’aula en un espai de comunicació on el nens avancen en l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura a través de la curiositat, potenciant la producció espontània  i sempre respectant el seu procés evolutiu. Utilitzem material d’elaboració pròpia: targetes amb paraules, frases; relació d’imatges amb paraules; llibre de lectura i llibreta d’escriptura.

ESCOLA MULTILÍNGÜE – PROJECTE AMCO

Treballem amb el projecte AMCO que desenvolupa les intel·ligències múltiples.
L’aprenentatge de l’anglès passa a formar part del dia a dia, com la llengua materna. El joc forma part important de l’aprenentatge de la nova llengua.

MOTRICITAT INTEGRAL – MÈTODE OLIVERA

Volem desenvolupar al màxim les capacitats dels nostres alumnes i el seu creixement integral treballant les intel·ligències múltiples, l’educació amb valors fonamentat en la neuromotricitat i el descobriment de nous models corporals.

PROJECTE MATEMÀTIC

Programa de Bits: volem millorar la capacitat d’atenció, desenvolupar la memòria, augmentar el vocabulari, estimular la intel·ligència.
Projecte EntusiasMAT: basat en el desenvolupament de les intel·ligències múltiples, es treballa de manera contextualitzada, afavorint la motivació i la concentració. El joc i la manipulació són dos pilars fonamentals.

L’HORA DEL CONTE

És un moment màgic on gaudim d’un conte que ens   porten les fades. Aquests contes poden ser tradicionals o d’emocions, per aconseguir el seu desenvolupament integral.

JUGUEM I APRENEM

Els alumnes desenvolupen diferents activitats en diferents espais d’aprenentatge rotatius on els alumnes poden estimular la seva creativitat, actuar, observar, experimentar, construir, pensar, inventar, imaginar, expressar, compartir, emocionar-se… alhora que interactuen amb els companys de P3, P4 i P5.

NOVES TECNOLOGIES I INNOVACIÓ

Apostem per l’ús responsable de les noves tecnologies i  és un recurs indispensable per cada una de les matèries. Utilitzem diferents recursos multimèdia interactius. Totes les aules d’infantil estan dotades de pissarres digitals que utilitzem com a eina habitual a totes les àrees. Treball de la robòtica.

ESCOLA SOSTENIBLE – ARRELS + ECO

L’escola forma part del programa “escoles + sostenibles” impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, que té com a objectiu la recollida selectiva de residus i la promoció del consum responsable. Els alumnes estan implicats en el programa mitjançant uns representants.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Atenem les diversitats dels alumnes oferint diferents suports, material diversificat, fent propostes amplies per donar resposta a les necessitats específiques de cada un dels alumnes.
Proposem activitats grups flexibles, petits grups…

ACOMPANYAR EL CREIXEMENT PERSONAL – EDUCAR EN VALORS

A la nostra escola és important la dimensió cristiana de la vida per a construir-se com a persones solidàries i compromeses i així poder millorar la societat i el món. Accions que portem a terme: “Bon dia, arrels”, pregària del mati, Campanyes solidàries, celebracions.

Preinscripcions del 13 al 24 d’abril

Recordeu, del 13 al 24 d’abril, s’obre el període d’inscripcions pel Consorci d’Educació de Barcelona. Per a més informació podeu entrar al següent enllaç o contactar-nos al 93 352 44 54.

Horaris: de dll. a div. de 7:45 a 18h / (+34) 93 352 44 54 / secretaria@escola-arrels.cat