Cicle de taller d’economia a 4t d’ESO

El dijous, 28 de març de 2019 els alumnes de 4t d’ESO que cursen l’optativa d’ECONOMIA han realitzat el 4t taller ELS IMPOSTOS I TU del cicle d’EDUCACIÓ FINANCERA A LES ESCOLES DE CATALUNYA (EFEC).

Aquest taller ha permès a l’alumnat a aprofundir en els impostos, per què es paguen, quines tipologies tenen i quin perjudici té el fet de no pagar-los.

OBJECTIUS D’APRENENTATGE

Entendre la importància de preguntar-se:

• Reflexionar sobre el consum i com triar entre les diferents «ofertes» del súper.
  • Entendre la importància de revisar les transaccions quotidianes i el funcionament dels impostos més importants per als ciutadans: IRPF i IVA.
  • Entendre la diferència entre els impostos directes i els indirectes.
  • Reconèixer la importància d’evitar el frau fiscal i les seves conseqüències.
  • Entendre els apartats de la nòmina (salari brut, pagues extres, retencions, contribucions a la seguretat social, etc.).