Aprendre a fer, aprendre a ser i aprendre a decidir
L’ACCIÓ TUTORIAL I L’ORIENTACIÓ
L’acompanyament i seguiment de l’alumne, de forma sistemàtica, és un dels aspectes fonamentals del nostre projecte educatiu, acompanyament integral en tots els aspectes del seu creixement i desenvolupament. Tots els docents aporten la seva dimensió educadora, però és el tutor/a qui coordina l’equip docent en el procés d’aprenentatge, seguiment i orientació de l’alumnat. S’estableixen relacions properes amb les famílies per tal de treballar conjuntament.
APRENENTATGE PER PROJECTES
Promovem l’aprenentatge significatiu a partir del treball cooperatiu i interdisciplinari enllaçant els continguts curriculars amb la realitat més propera als alumnes comptant amb la participació d’especialistes vinculats als projectes. Són projectes per a la vida, els ajuden a prendre consciència i desvetllen en ells una visió crítica sobre la nostra realitat. Com exemples tenim: “Fem un telenotícies” i “Això té tela”
PROJECTES D’APRENENTATGE SERVEI
És una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei en un sol projecte ben articulat, en el que els participants s’impliquen en necessitats reals de l’entorn.
A la secundària proposem tres projectes d’aprenentatge-servei: “Posem-nos vermells”, “Conviure és viure” i “Aprenem junts els uns amb els altres” en els que els alumnes entren en contacte amb diferents col·lectius del barri desenvolupant l’habilitat i la capacitat de la mirada a la realitat amb responsabilitat i compromís.
TREBALLS EN GRUPS COOPERATIUS
Treballem en equip a classe i, per tant, aprenem de forma cooperativa de manera sistemàtica i persistent. Ensenyem als alumnes a treballar en equip, com una estratègia que ajuda a assolir la competència d’aprendre a aprendre.
ESCOLA MULTILÍNGÜE
Apostem per una escola que impulsa la competència comunicativa i lingüística en llengua anglesa, francesa i alemany com optativa. Per assolir aquesta competència, s’utilitzen diferents recursos en les diverses llengües i poden presentar-se a les certificacions externes a través del Cambridge University.
NOVES TECNOLOGIES I INNOVACIÓ
Apostem per l’us responsable de les noves tecnologies i és un recurs indispensable per cada una de les matèries. Utilitzem diferents recursos multimèdia interactius. Totes les aules estan dotades de pissarres digitals. Treballem la robòtica com element bàsic.
SCIENCE BITS
Aquest és un projecte que ajuda a aprendre les Ciències Naturals de forma motivadora, basada en la teoria constructivista de l’aprenentatge. Possibilita el creixement de l’autonomia i responsabilitat de l’alumne.
MOMENTS DE LECTURA
Considerem la lectura i la comprensió com eixos que vertebren l’aprenentatge, per aquest motiu, dediquem cada dia 15 minuts de lectura a l’aula. La comprensió i expressió escrita són elements necessaris per aprendre, fomentant la creativitat.
ESCOLA SOSTENIBLE – ARRELS + ECO
L’escola forma part del programa “escoles + sostenibles” impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, que té com a objectiu la recollida selectiva de residus i la promoció del consum responsable. Els alumnes estan implicats en el programa mitjançant uns representants.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Atenem la diversitat dels alumnes oferint diferents recursos: grups de matemàtiques heterogenis reduïts 3X2, recolzament individual alumnes que ho necessiten, oferim material diversificat i propostes àmplies adaptades a la necessitat de cada alumne.
ACOMPANYAR EL CREIXEMENT PERSONAL – EDUCAR EN VALORS
A la nostra escola és important la dimensió cristiana de la vida per a construir-se com a persones solidàries i compromeses i així poder millorar la societat i el món. Accions que portem a terme: “Bon dia, arrels”, pregària del mati, Campanyes solidàries, celebracions.
Horaris: de dll. a div. de 7:45 a 18h / (+34) 93 352 44 54 / secretaria@escola-arrels.cat