La Biblioteca

La biblioteca de la nostra escola és un espai educatiu i dinàmic, un centre de recursos i un espai amb un entorn de lectura i treball adequat per al desenvolupament personal dels nostres alumnes.

La biblioteca recull i gestiona informació i impulsa el Pla de lectura del centre (PLEC). És l’eix de foment de lectura de l’escola. Disposa d’una oferta diversificada de gèneres i temàtiques. Tant de forma centralitzada com a partir de les biblioteques d’aula, treballa per afavorir i impulsar l’hàbit per la lectura i dedicar temps a ella.

A més a més, la biblioteca facilita fonts d’informació i recursos diversos i útils per a l’alumnat i el professorat. Així mateix, planifica i desenvolupa serveis i activitats per fer conèixer la biblioteca escolar, els seus serveis i recursos per promoure la lectura i l’accés a la informació.

La biblioteca, amb la coordinació del PuntEdu, és un servei imprescindible per a la formació dels nois i noies. És un espai on:

– els alumnes d’Educació Infantil gaudeixen de l’Hora del Conte.

– els alumnes de l’escola van a llegir i cercar informació acompanyats pel professorat.

– els alumnes d’Educació Secundària acudeixen a consultar i cercar informació.

– es porta a terme el servei de préstec de llibres: els alumnes que volen tenen la possibilitat de fer-se socis i, així, poder agafar un llibre setmanalment per a llegir-lo a casa.

L’ ePèrgam és l’aplicació de gestió de les biblioteques escolars que ofereix el Departament  d’Ensenyament.

És una aplicació en línia i es caracteritza per:

• Aprofitar els avantatges de la xarxa per fer la catalogació.
  • Permetre la consulta en línia dels catàlegs de les biblioteques escolars.
  • Disposar de funcionalitats per incentivar l’ús de la biblioteca per part de la comunitat escolar.
  • Facilitar el manteniment tècnic de les dades bibliogràfiques i d’usuaris.