La Biblioteca

La Biblioteca, amb la coordinació del PuntEdu, és un servei imprescindible per a la formació dels nois i noies en la nova societat de la informació.

• És un espai on els alumnes de Primària van a llegir i a cercar informació acompanyats pel professor d’àrea.
  • Per als alumnes d’Infantil, la biblioteca serà el lloc de trobada amb el conte
  • Per als alumnes d’Educació Secundària, esdevé primordialment un lloc de consulta i cerca de informació en diferents suports.
  • Els alumnes de Primària i de Secundària, de 13 a 15h, poden utilitzar la biblioteca com a lloc de treball, estudi o lectura.
  • Ofereix també un servei de préstec de llibres. Els alumnes que vulguin, tenen la possibilitat de fer-se’n socis i poden treure un llibre de lectura a la setmana per endur-se’l a casa.

Projectes d'Innovació

És un programa de foment de la lectura i la comprensió lectora per als nens i nenes del cicle mitjà de la nostra escola (3r i 4t de primària).

Amb Xim i Xesca volem que els nens i nenes vagin agafant el gust per la lectura perquè llegir és bàsic per a la seva formació i per als seu desenvolupament futur.

Però per despertar l’hàbit de llegri cal gaudir de la lectura i per això cal entendre el que es llegeix. Xim i Xesca motiva els lectors a posar atenció al que llegeixen i així els ajuda a entrar en la història que tenen a les mans i a viure-la de veritat.

El lector o lectora subscrit al programa té un codi d’accés per entrar a Xim i Xesca i respondre les pregunetes del llibre que ha llegit. Si respon bé aconsegueix punts lectors.
Els punts són l’incentiu per posar atenció en el text que es llegeix, per continuar llegint i anar adquirint l’hàbit lector. Per al mestre són l’eina per fomentar la lectura a través del joc i per detectar possibles problemes de comprensió.
A Xim i Xesca hi ha més de 2.500 qüestionaris de llibres per a nens i joves de moltes editorials i d’autors d’arreu del món, perquè els nens i nenes lectors trobin sempre el qüestionari del llibre que han llegit.

La base de dades de qüestionaris es va apliant periòdicament amb les noves publicacions més recomanades i amb els llibres que proposen els menstres des de les escoles.

Xim i Xesca fomenta la lectura voluntària i l’obligatòria. A més, ajuda a assolir les competències bàsiques de llengua catalana i castellana.
És una plataforma digital que promou el gust per la lectura i millora la comprensió lectora. Legiland és una solució basada en les TIC que pretén fer compatible l’avaluació escolar de les lectures literàries amb el plaer per llegir.

Adreçat als alumnes de 5è de primària fins a 4t de l’ESO de la nostra escola, Legiland promou la lectura lliure i fomenta la millora de la comprensió lectora.
El professor i/o tutor disposa, durant el curs, d’un espai personal per recomanar llibres als seus lectors i fer-ne una avaluació i seguiment exhaustius.

QUÈ TROBARÀS A LEGILAND?

• Catàleg de propostes de lectura apropiades per a cada edat.

•  Des de llibres clàssics a les darreres novetats de la literatura juvenil.

• Qüestionaris de comprensió lectora per capítols, elaborats a partir dels criteris d’avaluació de les proves PISA.

• Entorn de ludificació amb punts i crèdits que es bescavien per premis.

L’ ePèrgam és l’aplicació de gestió de les biblioteques escolars que ofereix el Departament  d’Ensenyament.

És una aplicació en línia i es caracteritza per:

• Aprofitar els avantatges de la xarxa per fer la catalogació.
  • Permetre la consulta en línia dels catàlegs de les biblioteques escolars.
  • Disposar de funcionalitats per incentivar l’ús de la biblioteca per part de la comunitat escolar.
  • Facilitar el manteniment tècnic de les dades bibliogràfiques i d’usuaris.